Junior Sales Manager – Latin America (all genders)

Responsibilities of the Junior Sales Manager:

  • Develop new business relationships through phone, and email in order to establish strong commercial relations with senior level purchase decision makers in companies from our sales pipeline.
  • Strengthen existing business relations with our current clients. Aiming to increase existing product portfolio
  • Assist the Regional Sales Managers in daily basis coordination, meeting arrangements, sales promotions, trade shows, among others.
  • Research potential targets and identify key players. Penetrate those targets by using creative strategies and tactics
  • Utilize our sales database tools to manage your pipeline and maintain accurate information about suspects, prospects, and their companies

Basic Qualifications Needed:

  • Bachelor’s degree in Business Administration or equivalent experience
  • 1 + years of experience in a sales or business development oriented role
  • Interest in the pharmaceutical industry
  • Native Spanish speaker, and fluent in English (German knowledge(at least B2) is required)
  • Perfect knowledge of Microsoft-Office package

Preferred Qualifications:

  • Proven track record achieving measurable monthly sales goals
  • A solid understanding of what it takes to effectively manage and execute inbound and outbound prospecting strategies
  • High Self-motivation, high proactivity and the ability to work successfully in a fast-paced, highly automated sales environment

What you can look forward to:

  • A powerful responsibility in an international established company of the Pharma industry.
  • A modern working atmosphere between Hafen-City and the heart of our city
  • The possibility to bring your creativity and your ideas into the team
  • To work in an international and dynamic team
  • 30 days annual holidays
  • Free fruits and coffee
  • An insurance for accidents (free of costs for you)
  • A short working Friday
  • Mobile working once a week

Have we caught your interest?

Then take the opportunity and enrich our team with your working power.

We will be glad to receive your detailed application with your salary requirement and information of your earliest starting date.

Mrs. Christina Winge (bewerbung@axxo.de) is the person in charge and will be glad to answer your questions.

Supply Chain Manager (all genders) – per sofort

Was deine Aufgaben sind:

  • eigenverantwortliche Auftragsabwicklung von Wirkstoffen, Arzneimitteln und Zusatzstoffen im Pharmabereich
  • Auftragsbezogene Kommunikation mit internationalen Kunden, Lieferanten, Lohnherstellern und Dienstleistern
  • logistisches Pooling unserer Kundenaufträge
  • Planung und Koordination der termingerechten Aufträge unter Berücksichtigung der aktuellen GDP Leitlinien und ISO 9001:2015 Norm
  • Selbstständige Bearbeitung auftragsbezogener Dokumente mit der Unterstützung durch unser Warenwirtschaftssystem

Was dich auszeichnet:

Du behältst auch bei komplexen Arbeitsprozessen stets den Überblick und liebst die termingerechte Auftragsabwicklung. Du kannst Informationen komprimieren und auf den Punkt bringen, bist interessiert an den Zusammenhängen. Du bist organisiert und kommunikationsstark.

  • Du bist berufserfahren im Supply Chain Management oder Berufsanfänger mit gutem Abschluss
  • Du hast die Ausbildung zum Groß- und Außenhandelskaufmann (all genders) oder Speditionskaufmann (all genders) erfolgreich abgeschlossen
  • Eigeninitiative, Flexibilität, Begeisterungsfähigkeit sowie eine hohe Teamfähigkeit zeichnen dich aus
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse sowie der sichere Umgang mit MS-Office
    komplettieren dein Profil

Worauf du dich freuen kannst:

  • eine verantwortungsvolle Position in einem international etablierten Unternehmen
    der Pharmaindustrie
  • eine moderne Arbeitsatmosphäre direkt zwischen Hafen-City und dem Herzen unserer Stadt
  • die Möglichkeit eigene Ideen und Kreativität einzubringen
  • in einem dynamischen und internationalen Team zu arbeiten
  • auf 30 Tage Jahresurlaub
  • auf kostenfrei zur Verfügung gestelltes Obst und Kaffee
  • eine kostenfreie Unfallversicherung
  • einen kurzen Freitag
  • einmal wöchentliches mobiles Arbeiten

Vielleicht bist du genau die Person, auf die wir warten. Lass‘ uns das gemeinsam herausfinden!

Bewirb dich bei uns mit Angabe deiner Verfügbarkeit und deiner Gehaltsvorstellung. Christina Winge (bewerbung@axxo.de) freut sich darauf dich kennenzulernen.

Merchant in Wholesale and Foreign Trade (m/f)

With a starting date of 1st August we are able to offer you the following on-the-job training position:

Merchant in Wholesale and Foreign Trade (m/f)

This 2,5-year traineeship program offers you the opportunity to combine theoretical knowledge, gained twice a week at the business school, with practical on-the-job experience at AXXO.

You are the right candidate if you fulfill the following requirements:

  • German university entrance qualification (i.e. Abitur) or equivalent
  • good knowledge of the English language
  • additional language skills are an advantage
  • analytical and keen perception skills
  • previous experience in Economics is an advantage

Are you interested in this position? Mrs. Winge christina.winge@axxo.de is looking forward to receiving your application.

Christina Winge

 

Email: christina.winge@axxo.de

Tel: 040 389194 26

Fax: 040 38619409